maandag 24 februari 2014

Smashbox Be Legendary Lipstick Cognac

Smashbox Be Legendary lipstick Cognac
Het merk Smashbox was mij al bekend van naam uit de serie The Hills waar Laurens BFF Lo de PR deed voor dit cosmeticamerk. De Smashbox studios kwamen diverse malen voorbij in deze serie maar ik negeerde het merk maar een beetje want tja, Smashbox was toen niet in Nederland verkrijgbaar. Maar dat was toen en nu is Smashbox gelukkig wel in Nederland verkrijgbaar als exclusiviteit bij enkele Douglas filialen en natuurlijk in de online Douglas shop (die ook gratis naar België verzend!). Eerst even een trip down memory lane doen dan maar?

De Smashbox studios zien in 1990 het levenslicht. Oprichters Dean en Davis Factor (achterkleinzonen van de legendarische Mac Factor) zijn twee fotografen van wereldklasse en de studio is vanaf dag 1 een toplocatie waar  fotoshoots van celebs en fashion magazines plaatsvinden.

Smashbox cosmetics werd in 1996 opgericht omdat er naar cosmetica gezocht werd die geschikt was om ook onder de felle studiolampen een vlekkeloos resultaat te creëeren. De achterliggende gedachte? Als het werkt in het felle genadeloze licht van de studio dan werkt het zeker in het echte leven.


In 2000 werd de Photo finish foundation primer gelanceerd en was een instant hit. Deze primer werd gecreëerd om het aantal touch ups tijdens een shoot tot een minimum te kunnen beperken want elke onderbreking kan de fotograaf uit zijn flow halen. Door het gebruik van de primer bleef de foundation beter zitten en bleef de make-up veel langer onberispelijk zitten. Zelfs onder de hitte van de studiolampen.

Enkele voorbeelden van de Smashbox primers, voor elk type huid is er wel eentje

De kracht van Smashbox? De producten zijn ontwikkeld, getest én gefotografeerd in een heuse fotostudio. Een fotostudio is dé plek waar hectiek, fel licht en warme lampen het uiterste vergen van make-up. Dus ook voor de drukke vrouw van nu kunnen de Smashbox producten het verschil maken. De producten geven binnen een handomdraai een longlasting resultaat, je hebt wel meer te doen dan de hele dag je make-up checken toch? Zo zijn de primers ook een grote hit bij bruidjes die er op hun grote dag de hele dag stralend uit willen zien.

Ik moet altijd even de kat uit de boom kijken dus begon ik met een Be Legendary Lipstick in de kleur cognac (weer eens wat anders dan nude of koraal, al heb ik wel hele mooie tinten in het display gespot....) een warme bruintint met gouden shimmer.

De textuur doet een beetje denken aan die van mijn favorieten van Make-up studio en Make up for ever, lichtgewicht maar met een enorme hechtkracht. De Be Legedary lipstick is dus in goed gezelschap. De lipstick hecht zich aan het lipoppervlak om daar vervolgens een paar uur te onopgemerkt blijven zitten, althans, onopgemerkt qua textuur. Qua kleur zal de lipstick zeker opvallen want de pigmentatie van de Be Legendary lipstick is dik in orde. De lipstick bevat tevens vitamine C en E om de lippen te beschermen. Hoewel de lipstick na een tijdje wat droog en trekkerig aan gaat voelen op mijn lippen is dat niet aan de kleur of glans te merken. Nu heb ik hier snel last van, zeker bij wat langer houdende lipsticks en het zal mij er ook echt niet van weerhouden om deze lipstick te gebruiken.



Dit smaakt zeker naar meer.... Ik ben net eventjes op de Smashbox afdeling van de Douglas website gaan neuzen en heb al een en ander op mijn digitale wishlist gezet (op de Douglas site kan je heel eenvoudig een wensenlijstje bijhouden, gelukkig zit er geen limiet aan het aantal wensenlijstje producten....).

Vooral de BB voor onder de ogen en de under eye primer staan hoog op mijn wishlist aangezien donkere kringen mijn nummer 1 beautyprobleem zijn. Daarnaast zijn er natuurlijk nog meer verleidelijke Be Legendary lipsticks met heerlijke namen als Honey, Melondrama en Posy pink. Ook lijken de glossjes, foundation en blushers mij heel erg fijn.

Heb jij al iets moois van Smashbox gespot of misschien zelfs wel geshopt?

Smashbox wishlist

It's all about being your most kickass beautiful self at Smashbox. Amen.

3 opmerkingen:

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)