dinsdag 21 november 2017

Sebastian Twisted haarverzorging voor krullend haar


Zegt er daar iemand haarverzorging voor krullend haar? Dan heb je direct mijn volledige aandacht, ik heb inmiddels een beproefde routine om mijn krullen er op hun best uit te laten zien maar er is altijd plaats voor verbetering dus als er iets nieuws voorbij komt is de kans aanwezig dat ik het ga proberen. Haarfavoriet Sebastian lanceerde eerder dit jaar de Twisted productlijn, 6 producten die het Flexi Alg complex bevatten. Dit speciale complex sluit vocht in in het haar en omhult elke haar met een flexibel filmpje dat ervoor zorgt dat je krullen wel veerkrachtig zijn maar niet gaan pluizen.

De basis van deze productlijn wordt gevormd door een hydraterende shampoo, verzorgende ontwarrende conditioner en een rijk voedend masker. De drie verzorgende stylingproducten zorgen ervoor dat je krullen de hele dag perfect in model blijven zonder ze hard en stijf te maken (welke mede-krullenbol kent de producten niet waarvan je haar spijkerhard word en begint te kraken zodra je er een elastiekje om wil doen ieh!). Provitamine B5, extracten uit roodalg en glycerine zorgen voor goed gehydrateerde, elastische krullen.


De Twisted elastic cleanser zorgt voor gehydrateerd en veerkrachtig haar en bevat een flinke dosis voedende bestanddelen. Voor mij is deze shampoo alleen al rijk genoeg en kan ik eigenlijk de Twisted elastic detangler en de Twisted elastic treatment overslaan. Ik kleur mijn haar niet en eigenlijk is mijn haar ook niet heel erg droog dus moet ik uitkijken dat ik het niet 'overvoed' met rijke texturen want dan wordt het slap en futloos.

De conditioner heet de naam Twisted elastic detangler gekregen, dit omdat deze conditioner een sterk ontwarrende werking heeft en het vocht in het haar sluit. Het masker (de treatment) voedt en versterkt de haarvezel en zorgt dat ontembare krullen mooi veerkrachtig en soepel worden. 

Qua styling zijn er ook drie producten er is keuze uit een luchtige mousse, een creme voor meer definitie en een liftende spray. De rijke crème zorgt voor definitie zonder te verzwaren, de Curl lifter foam is een mousse die zorgt voor zachte veerkrachtige krullen en de Curl reviver spray is te gebruiken als finishing touch of touch up tussendoor voor een directe lift van de krullen.


Mijn eindoordeel? De Twisted productlijn oogt veelbelovend, de verpakking is prachtig, herkenbaar Sebastian maar toch onderscheidend door de zeeblauwe tint van de flacons. De geur van de producten is subtiel maar toch aanwezig genoeg en de texturen zijn fijn in gebruik. Toch is deze serie helaas geen match voor mijn krullen, misschien is mijn haar niet droog en opstandig genoeg voor deze producten.

Ik heb wel krullen maar mijn haar is niet droog en beschadigd omdat ik het relatief weinig met hittetools style en niet kleur. Dus een te rijke verzorging maakt mijn krullen toch minder mooi en ik heb al een tijdje een winning team en in mijn zoektocht  naar toch nog iets beters kwam ik bij Twisted uit maar ik hou het toch lekker bij mijn Sebastian Trilliance en Volupt shampoo en Potion9. Ik was mijn haar met een lichte shampoo, sla de conditioner over en breng dan de Potion 9 op handddoekdroog haar aan. Vervolgens laat ik het gewoon aan de lucht opdrogen of föhn ik het droog in golvende lokken.

Als je wel droog haar hebt en kwetsbare en opstandige krullen dan is het zeker de moeite waard om eens bij een Sebastian kapper binnen te stappen voor een goedgeknipte krullencoupe (het échte geheim van mooie krullen is goed geknipte krullen) en dan kan je haarstylist meteen deze producten gebruiken zodat je kan ervaren wat ze voor jouw krullen kunnen doen. Sebastian haircare shop je bij de kapper die met dit heerlijke salonmerk werkt.

Zon, zee en een vleugje Potion9 :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)