woensdag 14 februari 2018

Dr. Hauschka Purple Light make-up look


Ik was al zo in de wolken met de nieuwe look van de Dr. Hauschka make-up en voor deze limited edition collectie hebben ze de verpakkingen nóg mooier gemaakt. Zweedse kunstenares Emma Lindström kreeg de opdracht om de verpakkingen te voorzien van haar magisch ogende illustraties. Emma laat de kleuren voor zich spreken want als bepaalde kleuren samenkomen ontstaat er iets prachtigs en daar zijn de verpakkingen van deze producten het bewijs van. 


Gewoonlijk doe ik doosjes altijd bij het oud papier zodat ze gerecycled kunnen worden maar dat vind ik nu eigenlijk zonde... Ik ga nog even bedenken hoe ik de doosjes een nieuwe bestemming kan geven (gelamineerde boekenlegger misschien?) maar eerst ga ik je even in vogelvlucht de collectie laten zien want niet alleen de verpakkingen, ook de make-up zelf is héél erg mooi. 


Het Teint Powder is een mooi basisproduct dat zorgt voor een frisse en egaal uitziende huid. Door het subtiele glansje kan je het poeder over het hele gezicht gebruiken of op plekjes die je extra wil benadrukken. Dit poeder is een perfecte aanvulling op mijn favoriete Dr. Hauschka make-up product, het colour correcting powder.


Van de basis gaan we naar twee verschillende tinten Liquid lip colour waarmee je twee verschillende looks maakt, dat is ook het uitgangspunt van de collectie. Een bescheiden maar stralende look door strategisch aangebrachte glansjes of een sensuele glamourlook met duidelijke accenten op ogen én lippen. 


De Liquid lip color is verpakt in een huls met spons applicator waarmee je het product heel fijn en precies kan aanbrengen. Vooral de hele lichte textuur is enorm fijn, draagt heel erg prettig en vervaagt langzaam. De kleur bleef niet heel erg lang zitten maar ik heb liever een product dat wat minder lang zit en niet uitdroogt dan een lipstick waar die kurkdroge lippen veroorzaken. 


De lip colours zijn dekkend en glanzen heel erg mooi. Voor de Luminous days look gebruik je de nudetint 01 en voor de sensuele Luminous skys look de bessenrode tint 02.


Voor een frisse of juist intense blik is er een veelzijdig oogschaduwpalette dat bestaat uit 4 tinten. Gewoonlijk zou dit niet meteen mijn keuze zijn qua oogschaduw maar ik ben al een beetje met de kleuren gaan spelen en ik moet toegeven dat ik ze eigenlijk heel erg mooi vind. Best suf want ik ben al jaren fan van de paarse mascara van Dr. Hauschka maar ik ben dus nooit op het idee gekomen om dan ook paarse oogschaduws te gaan gebruiken.... Ach je bent nooit te oud om te leren zullen we maar zeggen. 


Het paarse oogpotlood kleurt natuurlijk heel goed bij de oogschaduw maar is ook solo heel erg mooi (bijvoorbeeld bij de paarse mascara van Dr. Hauschka, net even anders dan zwart). Het potlood is zacht van textuur en makkelijk te vervagen waardoor je dit potlood ook heel mooi als basis voor je ooglook kan gebruiken zodat het eindresultaat nog intenser wordt. 

Hieronder zie je de 4 tinten oogschaduw en het potlood, links zie je het potlood zoals het eruit ziet als je het aanbrengt en rechts is hetzelfde lijntje maar dan vervaagt met mijn vingertop. 


Mooi hè? Deze collectie is wederom het bewijs dat glamour en duurzaam prima samengaan. Ik probeer goed op te letten wat ik op mijn huid smeer en soms is dat best moeilijk omdat de ingrediëntenlijsten op producten soms zo uitgebreid zijn dat ik het maar een beetje opgeef. Daarom is het zo fijn dat ik mijn huid eigenlijk wel blindelings aan Dr. Hauschka durf toe te vertrouwen. 

Dr. Hauschka make-up is namelijk een mix van minerale kleuren en natuurlijke bescherming en verzorging en altijd vrij van synthetische geur-en conserveringsmiddelen. Binnenkort volgen de reviews van deze producten al vermoed ik nu al dat ik heel erg enthousiast zal zijn. Je shopt dit moois bij Dr. Hauschka verkooppunten zoals schoonheidssalons en reformwinkels Een volledig overzicht van deze collectie en de twee Purple Light looks vind je ook op de website van Dr. Hauschka. 


*ik heb deze producten ontvangen voor review doeleinden*