maandag 7 mei 2018

Getest: Aruba Aloe


Zo tropisch warm als op Aruba is het hier niet maar sinds Aruba Aloë verkrijgbaar is in de Benelux kunnen we wel profiteren van het goede van de Arubaanse zon en de zorgvuldig geteelde Aloë Vera.


De plant wordt al sinds 1890 met de grootste zorg verbouwd op de plantages in Hato, de planten worden direct na de oogst verwerkt om de voedingsstoffen van de krachtige gel zo goed mogelijk te behouden. De producten van Aruba Aloë bevatten de geneeskrachtige gel uit de plant die vol vitamines en mineralen zit die je huid kalmeren, voeden en hydrateren.


De Ultra Intensive cream is een rijke crème die een hoge concentratie aloë vera gel, jojoba olie en kokosolie bevat. Een fijn product om de hele droge en geïrriteerde huid te vertroetelen. Het is eigenlijk een soort EHBO product voor de huid, hij kalmeert een door de zon verbrande huid, ondersteunt het herstel van littekens en vermindert jeuk. Ik gebruik deze crème vooral voor mijn handen, die drogen nogal snel uit en ik heb vaak last van kloofjes en kleine wondjes dus wat extra zorg is geen overbodige luxe.

Voor mijn gezicht vind ik de textuur niet prettig, de crème is vrij vol en ik heb het gevoel dat de crème echt een laagje over mijn huid vormt en dat voelt niet fijn. Ik ga daardoor altijd transpireren in mijn gezicht.


De Vitamin E skin care gel is veel luchtiger van textuur, deze gel bestaat uit pure aloë vera en vitamine E. Deze gel is fijn om de huid te verkoelen (bewaar hem dan lekker in de koelkast) en doet het ook goed als aftershave. Ik ben nogal ongeduldig als ik mijn benen scheer dus die voelen daarna vaak branderig aan. Deze gel helpt dan echt om de brand te blussen. Hij trekt ook snel in en laat geen vettig laagje achter op de huid.
.

De crème vond ik wel fijn maar ik ben vooral enthousiast wat de gel betreft. Er is ook nog een pure aloë vera gel verkrijgbaar en een speciale "burn-aid" gel. De gels zijn verkrijgbaar in grote flacons en een handige travelsize.

De producten van Aruba Aloë zijn momenteel enkel nog verkrijgbaar via de Aruba Aloë webshop maar ik vermoed dat het niet lang zal duren voor reformwinkels en drogisterijen het merk ontdekken.